Rendelés

Keresés

Termesztés

Hírlevél

Iratkozzon fel hírlevelünkre

A várandósság egy igen különleges állapot, mely nagy odafigyelést igényel a kismama életének minden területén. A baba és anyukája érdekében fontos a megfelelő életmód kialakítása, melynek nélkülözhetetlen része az egészséges táplálkozás.

Várandóság alatt a helyesen kialakított táplálkozás:

  • megalapozza a gyermek jövőbeli egészségét,
  • javítja a kismama egészségét, fizikai erőnlétét,
  • segíti a lelki egyensúly megteremtését és fenntartását,
  • felkészíti a testet a szoptatásra,
  • elegendő energiát biztosít a kismamának és babának is,
  • biztosítja a megnövekedett vitamin és ásványianyag szükségletet,
  • a kismama számára a test intenzív igénybe- vétele által okozott fáradságot enyhítheti,
  • a baba növekedéséhez megfelelő tápanyagokat biztosít.

Természetes megoldás a Goji bogyó!

Több egy egyszerű gyümölcsnél, mondhatni vitamin, élelmiszer, gyógynövény és orvosság egyben. A természet egyik legtápanyagdúsabb gyümölcse, mely egy rendkívül gazdag vitamin- és ásványi anyag forrás, továbbá poliszaharidokat, aminosavakat is tartalmaz.

Mi van a Goji bogyóban?

Nagyon magas a kálcium, vas és magnézium tartalma, mely ásványi anyagok nagyobb mennyiségű fogyasztása nélkülözhetetlenek a várandóság alatt.

Kálcium: A magzat csontozatának és fogazatának nélkülözhetetlen építőköve. Állapotosság idején a normális mennyiség dupláját aján- lott fogyasztani. Kalciumhiány esetén gyakoribb tünet a kismamánál a magas vérnyomás és a szülés utáni depresszió.

Vas: Számolni kell az anya megnövekedett vasigényével és magzatnak is vasraktárat kell kiépítenie a születést követő időszakra. Amennyiben a goji fogyasztása fedezi a kismama megemelkedett vas igényét, úgy a sok esetben székrekedést okozó vastabletta elhagyható.

Magnézium: Általa megelőzhető néhány kellemetlen tünet: hányás, görcsök, korai méhösszehúzódások. Segít elkerülni a spontán veté- lést, koraszülést. Szükséges az izomműködéshez, befolyásolja a vér- cukor és a koleszterin szintjét, támogatja a szívműködést.

C-vitamin: Kimagaslóan magas C-vitamin tartalma a napi szükséglet kétszeresét tartalmazza, erősíti a szervezet ellenálló képességét, se- gíti a méhlepény megfelelő működését és a vas felszívódását.

B1 és B3 vitamin: A goji az élelmiszerek között az egyik leggazda- gabb B1 és B3 vitaminforrás. A B1-vitamin (tiamin) az idegrendszer, az anyagcsere és az energiaellátás szemponjából fontos – legfőképpen a terhesség késői szakaszában. A B3-vitamin (niacin) a méhlepény egészséges keringésének fenntartásában különleges fontossággal bír, megelőzve a placenta korai elöregedését.

Fehérje: 15,6%-os fehérjetartalmával a gyümölcsök közt kiemelkedő. Nélkülözhetetlen a szövetek felépítésében, a méh és a magzat agyá- nak fejlődéséhez is rendkívül fontos a fehérjepótlás. A szoptatás alatt 15-20 grammal több fehérje fogyasztása ajánlott, így elkerülhető, hogy a szükséges mennyiség az anya szervezetéből kerüljön elvonásra.

Rostok: 21 tömegszázalékos rosttartalmával az egyik legnagyobb rosttartalmú élelmiszer. A várandósság alatt gyakran fordul elő szék- rekedés; rostdús táplálkozással ezt enyhíthetjük.

Goji bogyó egy napi adagja 15-20 gramm.

 

 

Cookie-k: Weboldalunk cookie-k segítségével szabja személyre szolgáltatásait, javítja a felhasználói élményt.
Honlapunk használatával ön elfogadja az erre vonatkozó adatvédelmi szabályzatunkat.