Rendelés

Keresés

Termesztés

Hírlevél

Iratkozzon fel hírlevelünkre

Immunrendszerünk erősítése és karbantartása évszaktól függetlenül fontos. Bizonyos ételek csökkentik az esélyét, hogy a megbetegedjünk, míg mások segítségével gyorsabban meggyógyulunk, ha már megbetegedtünk. Kétrészes cikkünkben bemutatunk 10 természetes táplálékot, amelyekkel erősíthetjük az immunrendszerünket. Ebben a részben avasban és probiotikumokban gazdag ételekről, a citrusfélékről, a gyömbérről és a fokhagymáról olvashatnak.

1. Vasban gazdag ételek

A vas egy ásványi anyag, amely fontos szerepet játszik az immunrendszerünk működésében. Hiánya hozzájárulhat a vérszegénységhez és gyengíti az immunrendszert. 

Ezért fontos, hogy megfelelőmennyiségű vasban gazdag ételek fogyasszunk, mint a hús, baromfi, hal, hüvelyesek, diófélék, magvak, káposztafélék és a szárított gyümölcsök. A C-vitamin segíti a vas gyorsabb felszívódását.

2. Probiotikumban gazdag ételek

A probiotikumban gazdag ételek fokozzák az immunfunkciókat. A probiotikumok hasznos baktériumok, melyek a belekben élnek és segítik az immunrendszer működését. Emellett hozzájárulnak a bélfal egészségéhez és megelőzik, hogy nemkívánatos anyagok szivárogjanak be a testbe és immunreakciót váltsanak ki. Friss kutatások szerint a probiotikumok akár 42%-kal is csökkenthetik a felső légúti fertőzések kialakulásának a kockázatát.

Tanulmányok azt is kimutatták, hogy a rendszeres probiotikumot fogyasztók, betegség esetén kisebb valószínűséggel van szükségük antibiotikumra és gyorsabban gyógyulnak fel a betegségből.

Jó probiotikum forrás a savanyú káposzta, a természetes módon erjesztett savanyúságok, a joghurt, a kefir és az író (a vajköpülés mellékterméke).

3. Citrusfélék

A legismertebb C-vitamin források a narancs, grapefruit és mandarin. A C-vitamin antibakteriális és gyulladáscsökkentő tulajdonságokkal rendelkezik. Emellett védi a bőrt az irritációtól. Továbbá a C-vitamin antioxidáns, védi az immunsejteket a káros vegyületek ellen, amelyek a vírusos vagy bakteriális fertőzések útján keletkeznek.

Az immunerősítés egyik legjobb módja, ha elég C-vitamint juttatunk szervezetünkbe, ezzel nem csak immunrendszerünket erősíthetjük, de a fertőzéseket is elkerülhetjük. Nagyobb mennyiség fogyasztása esetén gyorsabban épülhetünk fel a náthából és egyéb meghűléses betegségekből.  

További C-vitaminban gazdag ételek: paprika, sötét leveles zöldségek, brokkoli, bogyós gyümölcsök, paradicsom, borsó.

4. Gyömbér

A gyömbér gazdag gingerolban, ami egy gyulladáscsökkentő anyag. Gátolja a különböző baktériumok növekedését: E. coli, a candida és salmonella.

A gyömbér még hatásosabb, ha már a fertőzés előtt jelen van a szervezetben. Egyszerűen csak adj hozzá az ételeidhez vagy a turmixodhoz egy kevés friss gyömbért. Esetleg kortyolgass el egy friss gyömbér teát. Influenza esetén segíthet csökkenteni a hányinger tüneteit.

5. Fokhagyma

A fokhagyma is tartalmaz olyan összetevőket, amelyek segíthetik csökkenteni a fertőzések kockázatát. Az allicin, a fokhagyma fő hatóanyaga, mely segíti az immunsejtek harcát a megfázás és az influenza ellen.

Fokhagyma is rendelkezik antimikrobiális és antivirális tulajdonságokkal, ennek köszönhetően hatékony a bakteriális és vírusos fertőzések ellen.

Egy tudományos vizsgálat során azok a résztvevők, akik allicint kaptak, 63%-kal kevesebben fáztak meg, mint azok az alanyok, akik csak placebot kaptak. Továbbá a megfázás során az allicint fogyasztó csoport 3-4 nappal gyorsabban gyógyult fel, mint az átlag.

Egy másik vizsgálatban a résztvevők egyik fele fokhagyma kivonatot kapott, és ugyanannyian betegedtek meg, mint azok, akik nem kaptak semmit, viszont 21% -kal kevesebb a tünetük volt és 58%-a gyorsabban gyógyult meg, mint a placebo csoportban.

Ahhoz, hogy maximálisan kihasználjuk a fokhagyma immunerősítő hatását, együnk egy gerezdet napi 2-3 alkalommal. 

 Forrás: Authority Nutrition

 

 

 

Cookie-k: Weboldalunk cookie-k segítségével szabja személyre szolgáltatásait, javítja a felhasználói élményt.
Honlapunk használatával ön elfogadja az erre vonatkozó adatvédelmi szabályzatunkat.