Rendelés

Keresés

Termesztés

Hírlevél

Iratkozzon fel hírlevelünkre

Kétrészes cikkünk második részében az erdei gyümölcsök, a kókusz olaj, az édesgyökér, a magvak és az édesburgonya jótékony immunerősítő hatásairól olvashatnak.

1. Bogyók

Sok éven át már az indiánok is használták a különféle bogyókat a megfázás kezelésére. Valószínűleg azért, mert a bogyók megtalálható a polifenol ami egy csoport jótékony növényi vegyület, antimikrobiális tulajdonságokkal.

A vizsgálatok azt is kimutatták, hogy az erdei gyümölcsök a polifenoloknak köszönhetően képesek védelmet nyújtani az influenza vírus ellen. Mindezek mellett a staphylococcus, az E. coli és a salmonella elleni is hatékony védelmet nyújthatnak.

A különböző bogyók nagy mennyiségű C-vitamint tartalmaznak, amely immunerősítő tulajdonsággal rendelkezik.

2. Kókuszolaj

A kókuszolaj tartalmaz triglicerideket (MCT), antimikrobiális tulajdonságokkal rendelkező zsírokat.

Kutatások bebizonyították, hogy a kókusz zsír segíthet leküzdeni azokat a baktériumokat, melyek a gyomorfekély, az arcüreggyulladás, a fogszuvasodás és a húgyúti fertőzések okozói lehetnek.

A kutatók úgy vélik, hogy a kókuszolaj hatásos lehet a vírusok elleni küzdelemben, melyek az influenza és a hepatitis C megbetegedésekért felelősek, sőt segíti a harcot a candida ellen is, ami gombás fertőzések gyakori kiváltó oka.

A kókuszolajat könnyedén beépíthetjük étrendünkbe, sütéshez és főzéshez ezt használjuk a vaj vagy olaj helyett. Fogyasztása két evőkanál (30 ml) naponta, így még jut hely bőven a többi egészséges zsírnak is mint például az avokádó, a mogyorófélék, az olíva vagy a lenmag.

3. Édesgyökér

Az édesgyökér egy fűszer, mely a Glycyrrhiza glabra növény szárított gyökeréből készült. Évezredek óta használják tradicionális gyógynövényként Ázsiában és Európában.

Tanulmányok kimutatták, hogy az édesgyökér hatékonyan segítség lehet néhány gomba és baktérium ellen folytatott küzdelemben, mint például az E. coli, a candida és a staphylococcus, valamint képes felvenni a harcot az influenza és a gyermekbénulásért felelős vírusok ellen is.

Háromszor-négyszer édesebb a cukornál és csak a burgonya terjedése szorította vissza az édesgyökér fogyasztását. A benne található glycyrrhizin miatt válik különösen édessé, amely a növény több mint 20 %-át teszi ki. A növényből készült tea vagy főzet természetes gyógymód a szervezetben fellépő gyulladás kezelésére és gyomorbántalmakra egyaránt.

A huzamosan szedett édesgyökér elméletileg befolyásolhatja számos receptre és szabad forgalmazásban kapható gyógyszer hatását (mint például az aszpirin, a nem szteroid gyulladáscsökkentő készítmények, a szteroidok, a női hormonok, a vizelethajtók, a szívgyógyszerek, az inzulin és a monoamin-oxidáz enzim gátlószerei). Az édesgyökér fogyasztása más gyógyszerek mellett mindig a kezelőorvos tudtával történjen! 

4. Magvak

 
A diófélék és a különböző magvak rendkívül gazdagok tápanyagban. Többek között rengeteg bennük a réz, E-vitamin és a cink, mindezek szerepet játszanak az egészséges immunrendszer működésében.

Szezámmag és mandula különösen jó forrásai a réznek és az E-vitaminnak, míg a tökmagnak és a kesudiónak magas a cink tartalma. A diófélék és különböző magvak kiváló forrásai a rostoknak, antioxidánsoknak és egészséges zsíroknak, amelyek mind elengedhetetlenek az egészséghez.
 

5. Édesburgonya

Húsa többféle színű is lehet a lilától a fehérig, de Magyarországon leggyakrabban a narancssárgás-barackos árnyalatával lehet találkozni. Magas a C-, B1-, B2-, B6- E és A-vitamin tartalma. Káliumban, rézben és mangánban gazdag. Az A-vitamin hiánya okozhat gyengébb immunrendszert és a fokozott érzékenységet fertőzésekre.

Csak úgy, mint a répa, az édesburgonya is magas antioxidáns-tartalmú – béta-karotin van benne, ami szintén a sejt-pusztító gyökök ellen harcol. Sok A-vitamint is tartalmaz, ami gátolja a gyors öregedést, illetve segít egyes rákos megbetegedések kivédésében.

Felhasználása a burgonyáéhoz hasonló, tehát önálló köretként, krémlevesként, olajban kisütve chips-ként is elkészíthető. Íze inkább a sütőtökéhez hasonlít, mint a krumpliéhoz.

Forrás: Authority Nutrition

 

 

Cookie-k: Weboldalunk cookie-k segítségével szabja személyre szolgáltatásait, javítja a felhasználói élményt.
Honlapunk használatával ön elfogadja az erre vonatkozó adatvédelmi szabályzatunkat.