Rendelés

Keresés

Termesztés

Hírlevél

Iratkozzon fel hírlevelünkre

Ha izomnövekedésről, vagy az időskori izomsorvadásról beszélünk, akkor a kulcsszó a fehérje. A fehérjék és aminosavak jelentik izmaink elsődleges építőköveit, így az izomnövekedés és megtartás alapanyagául szolgálnak! Több mint 15%-os fehérjetartalmával a goji bogyó több fehérjét tartalmaz, mint a virágpor.

Bár nagyon keveseknek van türelmük és hajlandóságuk naponta számolgatni a bevitt tápanyagok mennyiségét az ételünkben, mégis a fehérjére érdemes odafigyelni, hiszen már az ajánlott napi bevitelhez viszonyított kismértékű fehérjehiány is izomsorvadáshoz vezethet. Kutatók számításai szerint egy 30 éves ember kora előrehaladtával 10 évenként 2,7-3,2 kg izomszövetet veszít, ha ezt nem pótolja megfelelő testmozgással és fehérjebevitellel és ennek mértéke 45 éves kor után progresszívan növekszik.

A goji bogyó nemcsak fehérje, de L-glutamin aminosav tartalmával is kimagaslik a többi élelmiszer közül. A glutamin az izomzat aminosav állományának mintegy 61%-át adja, emellett a glutamin jelenti a bél sejtek (enterociták), és a fehérvérsejtek (limfociták) elsőrendű tápanyagát. A glutamin így nélkülözhetetlen az emésztő-, immunrendszer és izomrendszer egészséges működéséhez. Az olyan fizikai megterhelések közepette, mint a műtétek, égési sérülések, fertőzések és az intenzív testedzés, az izomszövet glutamin szintje lezuhan, és megfelelő kompenzáció hiányában elindítja az izomszövet lebomlást és csökkenti az immunitást.

A glutamin javítja az emésztőrendszer egészségét is és az egészséges bélflóra egyik kulcs eleme. A glutamin nem elégséges bevitele csökkenti e sejtek integritását, emésztőrendszerünk védekező képességét, így a különféle toxinok és egyéb káros anyagok a keringésbe juthatnak.

Aminosav tartalom

 

 

Cookie-k: Weboldalunk cookie-k segítségével szabja személyre szolgáltatásait, javítja a felhasználói élményt.
Honlapunk használatával ön elfogadja az erre vonatkozó adatvédelmi szabályzatunkat.