Rendelés

Keresés

Termesztés

Hírlevél

Iratkozzon fel hírlevelünkre

Az elmúlt 20 évben végzett számos vizsgálat mutatott rá a kínai farkasbogyó olyan komponenseire, amelyek szervezetünkben fellelhető mennyisége közvetlen kapcsolatba hozható agyunk és idegrendszerünk állapotával. Ezek a tiamin, a niacin és az arginin.

Az egyik legtöbb tiamint, azaz B1-vitamint tartalmazó élelmiszerként a goji bogyó lényegesen befolyásolhatja kedélyállapotunkat és csökkentheti a depressziót. Önkénteseken végzett kísérletek alátámasztották azt az elképzelést, hogy a tiamin-hiány közvetlen kapcsolatban áll az ember fáradékonyságával, alvás zavaraival és dekoncentráltságával.

Ugyancsak kiemelendő a farkasbogyó cink és magnézium tartalma, amelyek alacsony szintje szorongást, depressziót és kedélyállapot zavarokat idézhet elő agyunkban. Súlyos migrénben és tenziós fejfájásban szenvedőkön végzett kísérletek pedig arra mutattak rá, hogy a táplálék-kiegészítésként bevitt biológiailag hasznosuló magnézium több mint 70%-kal csökkentette a tünetek előfordulásának gyakoriságát. 100 g goji bogyóban 130 mg magnézium található, 6-szor annyi, mint a nyers brokkoliban és 13-szor annyi, mint a narancsban.

Figyelemreméltó még a goji tirozin tartalma is, ami a dopamin és szerotonin, az agy két kulcsfontosságú neurotranszmitterének előállításban játszik fontos szerepet. A dopamin megfelelő szintje az agy ingerület átvitelében nélkülözhetetlen, és ez a kor előrehaladtával folyamatosan csökken.

De ne feledjük, hogy agyunk öregedésével szemben a leghatékonyabb fegyver a jókedv, az optimizmus és persze a folyamatos szellemi próbatétel (legyen az keresztrejtvény, kvíz játék vagy tanulás, csak gondolkodtasson)!

Magnézium tartalom

 

 

Cookie-k: Weboldalunk cookie-k segítségével szabja személyre szolgáltatásait, javítja a felhasználói élményt.
Honlapunk használatával ön elfogadja az erre vonatkozó adatvédelmi szabályzatunkat.